ELS PÒDCASTS

DEL MUSEU DE L’EMPORDÀ

Històries de l’art no només és un cicle de cursos, sinó que també és un pòdcast que adapta i complementa el contingut de cada un. A continuació teniu la llista dels pòdcasts que podeu trobar a Spotify i a iVoox.
Amb la colaboració de Ràdio Vilafant.

Foto de Maya Goded

Aquest pòdcast adapta i complementa el curs que es va dur a terme durant el mes de setembre. Fou impartit per Marta Dahó, comissària d’exposicions, docent i doctora en Història de l’art per la Universitat de Barcelona. En el curs es va tractar la presència del paisatge en el mitjà fotogràfic, categoria complexa i múltiple.
El pòdcast és també un diàleg entre Marta Dahó i l’artista Lara Amat. Disponible a:

Foto de Maya Goded

Aquest podcast adapta i complementa el curs que es va dur a terme durant el mes de juny. Fou impartit per Pere Parramon, doctor en Història de l’art i màster en Comunicació i crítica d’art per la Universitat de Girona. En el curs es va adreçar a conèixer els principals referents en l’estudi tant del fantàstic en general com, més específicament, de l’art fantàstic. Una presa de contacte d’obres i artistes del fantàstic, revisió del cànon i la seva contemporaneïtat. Disponible a:

Foto de Maya Goded

Aquest podcast adapta i complementa el curs que es va dur a terme durant el mes d’abril. Fou impartit per Gabriela Berti, doctora en Filosofia, màster en Teoria i estètica de l’art contemporani per la Universitat Autònoma de Barcelona i investigadora de l’art urbà. En el curs es va tractar què és l’art urbà, els punts de contacte i diferències amb l’art de l’espai públic, el seu context en les estètiques contemporànies, així com les particularitats del grafiti i les noves tendències en les arts urbanes (exposicions, NFT…).
A més de la intervenció de Gabriela Berti, en el pòdcast també hi participa l’artista urbà Metro, vinculat en els inicis del moviment d’art urbà a la ciutat de Girona. Disponible a:

Foto de Maya Goded

Aquest podcast amplia i complementa el curs que es va dur a terme durant el mes d’abril, tot parlant de quina ha estat la direcció d’aquesta disciplina des els inicis revulsius de les avantguardes fins esdevenir el principi com a concepte i procés de la pràctica de l’art actual. Disponible a:

Foto de Maya Goded

Aquest podcast és una conversa entre M. Lluïsa Faxedas, doctora en Història de l’art i professora de la Universitat de Girona, i Saray Espinosa, historiadora de l’art i doctoranda vinculada amb la càtedra d’Art i Cultura Contemporània de la Universitat de Girona. La conversa amplia i complementa el curs que es va dur a terme durant el mes de març, tot parlant de la història de l’art feminista, des dels seus inicis a cavall de les dècades dels 60 i els 70 fins a l’actualitat, i fa especial atenció a la diversitat de materials i tècniques emprats per les artistes, així com a les seves manifestacions arreu del món.

Disponible a: