ABRIL

Cicle Històries de l'Art

Una història de la performance

Cicle dedicat a la història de la performance, a càrrec de Marta Pol Rigau.

El curs se centrarà en formular la pregunta, des de les possibles històries de la performance o de l’art d’acció,  sobre quina ha estat la direcció d’aquesta disciplina des els inicis revulsius de les avantguardes fins esdevenir el principi  com a concepte i procés de la pràctica de l’art actual.

Sessió 1: dimarts, 5 dabril
Acció/performance on la paraula, el gest i el discurs ideològic són un mitjà de provocació i descomposició de les estructures formals i ideològiques heretades.

Sessió 2: dimarts, 12 d’abril
Acció/performance en què l’artista empra el seu cos per mesurar la realitat fenomenològicament.

Sessió 3: dimarts, 19 d’abril
Neo-accionistes, accions postconceptuals i performances multimèdia, moment que l’acció estableix una interrelació amb els objectes i el vídeo art.

Sessió 4: dimarts, 26 d’abril
L’acció esdevé el principi generador dels llenguatges artístics processuals performatius i/o relacionals

Auditori del Museu de l'Empordà

Disponible a