HISTÒRIES DE L’ART

TEMPORADES ANTERIORS

Us presentem una nova temporada d’Històries de l’art, cicle de cursos per aprofundir en diversos aspectes de l’art a partir d’un acostament transversal i obert a tothom. En aquests nous cursos tractarem l’art a l’Empordà des de 1989 fins a l’actualitat, la mitologia, l’anime i la intel·ligència artificial.

Històries de l’art també és un pòdcast que adapta i complementa el contingut de cada curs. El podreu escoltar al web i a les aplicacions Spotify i iVoox.

Activitat gratuïta
Places limitades
Auditori del Museu de l’Empordà

UNA HISTÒRIA DE L’ART A L’EMPORDÀ DES DE 1989
A càrrec de Jordi Mitjà
Els DIMARTS 5, 12, 19 i 26 de MARÇ, a les 19 h

El curs versarà sobre aspectes vinculats a la cultura local, els creadors i les institucions de Figueres a la dècada a partir de 1989, revisitant-los des del prisma d’un artista que per fer d’historiador ha fullejat i buidat els diaris locals dels anys que vol abastar. Jordi Mitjà tria aquells anys d’efervescència i formació per parlar-nos de repercussions, ecos i efectes que poden haver tingut posteriorment per a la ciutat i a la ciutadania. En paraules seves, la història és una “màquina sense temps”, que cal activar.

UNA HISTÒRIA DE L’ART I ELS MITES
A càrrec de Mireia Rosich Salvó
Els DIMARTS 2, 9, 16 i 30 d’ABRIL, a les 19 h

A través d’una galeria d’obres d’art de tots els temps explorarem diferents personatges de la mitologia grega. Cada figura, amb els seus atributs, els seus animals de poder i el seu caràcter subjacent s’anirà tractant en relació amb les altres, com en un joc de miralls. La riquesa de la mitologia es desplega a través de la vitalitat dels seus símbols, que actuen com a poderoses metàfores. En el món clàssic, poetes, cantors i artistes van traçar aquest rastre del sagrat. En períodes posteriors s’ha revisitat reiteradament la font inesgotable d’històries eternes del mite, oferint-nos imatges fabuloses que amplien els nostres horitzons interns més enllà de la comprensió racional.

UNA HISTÒRIA DE L’ANIME
A càrrec de Oriol Estrada Rangil (Capitán Urías)
Els DIMARTS 7, 14, 21 i 28 de MAIG, a les 19 h

En aquest curs ens endinsarem en el món de l’anime, és a dir, l’animació japonesa, que fa anys que és un dels grans referents de l’animació a nivell mundial. Veurem quins van ser els seus orígens, els seus pioners, i també les seves limitacions inicials. Veurem com va anar evolucionant poc a poc gràcies als estudis de producció i alguns grans artistes, fins a convertir-se primer en un gran proveïdor de dibuixos animats de baix cost, per acabar essent l’origen d’alguns dels grans èxits mundials de l’animació. De Tezuka a Miyazaki, passant per estudis com Sunrise, Gainax, o directors como Kon Satoshi i Otomo Katsuhiro.

UNA HISTÒRIA DE L’ART I LA INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
A càrrec de Estampa
Els DIMARTS 4, 11, 18 i 25 de JUNY, a les 19 h

Les IA s’estan popularitzant com una tecnologia d’anàlisi i de producció d’imatges. Per una banda, l’extracció de dades de les imatges en línia ha contribuït a propagar una versió computacional de la visió humana. Per altra banda, el processament de grans conjunts de dades ha donat peu al desenvolupament d’eines de generació d’imatges, amb resultats indistingibles als d’una imatge fotogràfica. Aquestes “noves” imatges no són producte de la manufactura, la captura ni el retoc digital, sinó un render sintetitzat a partir de grans arxius. Com funciona aquesta síntesi de patrons visuals? Quines implicacions pot tenir per la cultura visual? El curs propiciarà un acostament a aquestes qüestions, establint un diàleg amb una sèrie de pràctiques artístiques que, des d’abans de la irrupció de les grans plataformes, havien explorat les possibilitats i limitacions d’aquesta tecnologia.

FORMULARI DE RESERVA CICLE HISTÒRIES DE L'ART

Curs o cursos que voleu fer

UNA HISTÒRIA DE L’ART A L’EMPORDÀ DES DE 1989

MARÇ