HISTÒRIES DE L’ART

NOVES MIRADES A L’ART

Us presentem la segona temporada d’Històries de l’art, cicle de cursos per aprofundir en diversos aspecte de l’art a partir d’un acostament transversal i obert a tothom. En aquests nous cursos tractaterm la fotografia i el paisatge, l’art LGTBIQ+ i l’art digital.

Històries de l’art també és un pòdcast que adapta i complementa el contingut de cada curs. El podreu escoltar al web i a les aplicacions Spotify i iVoox.

Activitat gratuïta
Places limitades
Auditori del Museu de l’Empordà

Foto de Maya Goded

UNA HISTÒRIA DEL PAISATGE A LA FOTOGRAFIA
A càrrec de Marta Dahó
Els DIMARTS 6, 13, 20 i 27 de SETEMBRE, a les 19h

El curs aborda les inflexions que es produeixen a partir dels anys seixanta en la idea de paisatge i la representació del territori a les pràctiques fotogràfiques dins l’àmbit artístic. Revisa els plantejaments d’alguns dels autors fonamentals, així com la influència d’exposicions i esdeveniments que han marcat les maneres d’interpretar els llocs a través de les imatges.

UNA HISTÒRIA DE L’ART LGTBIQ+
A càrrec de Víctor Ramírez Tur i blanca arias
Els DIJOUS 6, 13, 20 i 27 d’OCTUBRE, a les 19 h

El curs rastreja la pràctica artística d’artistes vinculades a identitats i experiències LGTBIQ+, posant un èmfasi especial en l’art contemporani i en els reclams de les lluites queer de les darreres dècades.

UNA HISTÒRIA DE L’ART DIGITAL
A càrrec de David Casacuberta
Els DIMECRES 9, 16, 23 i 30 de NOVEMBRE, a les 19 h

Aquest curs tracta l’origen, l’evolució i l’estat actual de l’art digital, entenent que l’art digital no és només una eina, sinó un recurs expressiu. Quina relació hi ha entre artista i públic? Quins són els llenguatges d’expressió de l’art digital? De quina forma l’art digital interacciona amb moviments emancipadors? Quin és el concepte d’autor en un mitjà digital?

FORMULARI DE RESERVA CICLE HISTÒRIES DE L'ART

Curs o cursos que voleu fer

Una història del paisatge a la fotografia

SET – OCT