HISTÒRIES DE L’ART

TEMPORADES ANTERIORS

Us presentem una nova temporada d’Històries de l’art, cicle de cursos per aprofundir en diversos aspecte de l’art a partir d’un acostament transversal i obert a tothom. En aquests nous cursos tractaterm el cinema a Catalunya,  una història del manga i art d’acció i salut.

Històries de l’art també és un pòdcast que adapta i complementa el contingut de cada curs. El podreu escoltar al web i a les aplicacions Spotify i iVoox.

Activitat gratuïta
Places limitades
Auditori del Museu de l’Empordà

UNA HISTÒRIA DEL CINEMA A CATALUNYA
A càrrec d’Àngel Quintana
Els DIMARTS 5, 12, 19 i 26 de SETEMBRE, a les 19 h

El cinema a Catalunya ha passat d’ocupar un lloc marginal en els marges de la indústria cinematogràfica espanyola a aconseguir una centralitat acompanyada de la seva internacionalització i el seu reconeixement. El curs planteja un recorregut per la Història recent del cinema a Catalunya per tal de veure com s’ha configurat el cinema, quins camins ha seguit des dels darrers anys del franquisme fins a l’actualitat. El curs examinarà què entenem per cinema català i a partir de les diferents vius i tendències observarem com constantment s’ha mogut a la recerca de la seva definició i de la seva identitat.

UNA HISTÒRIA DEL MANGA
A càrrec de Oriol Estrada Rangil
Els DIMARTS 3, 10, 17 i 24 d’OCTUBRE, a les 19 h

Un curs per a neòfits i entesos que vulguin conèixer la història de la forma de còmic més llegida a tot el món: el còmic japonès o manga. Un repàs sobre les particularitats d’aquesta forma d’entendre el món de les vinyetes, un repàs per la seva història, incloent-hi parades importants al manga fet per i per a dones, i també en com s’ha mostrat la sexualitat a través del manga.

UNA HISTÒRIA DE L’ART D’ACCIÓ I LA SALUT
A càrrec de Caro Novella
Els DIMARTS 7, 14, 21 i 28 de NOVEMBRE, a les 19 h

En aquest curs fem una aproximació retòrica al mon de l’art i la salut, tot consideraran quines tècniques s’han fet, i es fan, servir les artistes de performance (o art d’acció) per a obrir, resistir i existir més enllà dels discursos biomèdics. Revisarem l’obra d’artistes qui han desenvolupat la seva obra com a resposta a una malaltia, o més aviat, com a resposta als discursos biomèdics i culturals entorn la malaltia (VIH- sida-, virus del papil·loma humà, càncer, diversitat funcional, epilèpsia, etc.).

FORMULARI DE RESERVA CICLE HISTÒRIES DE L'ART

Curs o cursos que voleu fer