HISTÒRIES DE L’ART

NOVES MIRADES A L’ART

Us presentem una nova temporada d’Històries de l’art, cicle de cursos per aprofundir en diversos aspecte de l’art a partir d’un acostament transversal i obert a tothom. En aquests nous cursos tractaterm el còmic i la il·lustració, l’art empordanèrs, l’artivisme, l’art a la literatura i les imatges del futur.

Històries de l’art també és un pòdcast que adapta i complementa el contingut de cada curs. El podreu escoltar al web i a les aplicacions Spotify i iVoox.

Activitat gratuïta
Places limitades
Auditori del Museu de l’Empordà

Foto de Maya Goded

UNA HISTÒRIA DEL CÒMIC I LA IL·LUSTRACIÓ
A càrrec de Jaume Vidal
Els DIMARTS 10, 17, 24 i 31 de GENER, a les 19h

Amb aquest curs farem un recorregut per la històriadel còmic i la il·lustració, els seus autors i els seus corrents, des de la seva creació fins l’actualitat parant atenció en el fet que cada còmic es fill de la seva època i per tant es tracta d’una fantasia que ens ajuda a entendre la realitat.

UNA HISTÒRIA DE L’ART EMPORDANÈS
A càrrec de Mariona Seguranyes
Els DIMARTS 7, 14, 21 i 28 de FEBRER, a les 19 h

En aquest curs proposem un recorregut per l’art empordanès amb els seus protagonistes, per entendre en cada moment quines foren les circumstàncies que van permetre que Figueres es convertís en una ciutat on l’art i la cultura hi era ben present. Ens passejarem per tots els escenaris de l’Empordà per reconfigurar una història de l’art empordanès a través dels seus protagonistes.

UNA HISTÒRIA DE L’ARTIVISME
A càrrec de Oriana Eliçade
Els DIMARTS 7, 14, 21 i 28 de MARÇ, a les 19 h

L’artivisme entén la transformació social com una obra d’art, com un exercici col·lectiu que requereix imaginació i creativitat. En aquest curs s’exploraran les experiències socials que, barrejant l’art amb la vida quotidiona, aconsegueixen crear nous imaginaris.

UNA HISTÒRIA DE L’ART A LA LITERATURA
A càrrec de Miquel del Pozo
Els DIMARTS 4, 11, 18 i 25 d’ABRIL, a les 19 h

La relació entre pintura i literatura ve de lluny, dels orígens de l’ésser humà. Els primers mites i les històries fundacionals de les civilitzacions van ser explicats en paraula i en imatge. A tots els museus d’arreu del món hi trobarem obres d’art que il·lustren un text. Ara bé, ¿Com ha parlat la literatura de la pintura i l’escultura? ¿Per què una novel·la o un poemari poden ser el nostre millor acompanyant per entrar a un museu?

Places exhaurides

UNA HISTÒRIA DE LES DONES A LA FOTOGRAFIA
A càrrec de Lourdes Delgado i Núria F. Rius
Els DIMARTS 9, 16, 23 i 30 de MAIG, a les 19 h

El curs aborda les formes amb què, històricament, les dones s’han vinculat amb la pràctica fotogràfica, tant de manera professional com amateur, a partir d’alguns casos d’estudi que van del segle XIX fins als anys seixanta del segle XX.

UNA HISTÒRIA DE LES IMATGES DEL FUTUR
A càrrec de Jorge Luis Marzo
Els DIMECRES 7, 14, 21 i 28 de JUNY, a les 19 h

Fa temps que sabem que les imatges són el nou alfabet del nostre món. En aquest curs explorarem com els clàssics espectres del passat s’han convertit avui en avatars; com la memòria només es fa palesa en les imatges; com la cultaura de la falsedat ha esdevingut una possibilitat d’emancipació; com les màquines s’han fet vidents i fan imatges oraculars. Són fantasmes que ja no fan por perquè han après a saber qui som.

Més informació

En el següent formulari no apareix l’opció d’inscriure’s al curs “Una història de l’art a la literatura”, ja que les places estan exhaurides.

FORMULARI DE RESERVA CICLE HISTÒRIES DE L'ART

Curs o cursos que voleu fer

Una història del còmic i la il·lustració

GENER