FEBRER

Cicle Històries de l'Art

Una història de l’art empordanès

Cicle dedicat a una història de l’art a l’Empordà, a càrrec de Mariona Seguranyes, historiadora de l’art, comissària d’exposicions i Doctora en humanitats per la Universitat Pompeu Fabra.

Proposem un recorregut de l’art empordanès a través dels seus protagonistes, per entendre en cada moment quines foren les circumstàncies que van permetre que Figueres es convertís en una ciutat on l’art i la cultura hi era ben present. En aquest context es va formar el jove Salvador Dalí. Al llarg de tota la seva trajectòria Dalí s’ha alimentat de l’essència de l’Empordà i en bona part es deu a aquest entorn de formació i al bagatge de la ciutat de Figueres com un espai d’art i cultura. A l’altre extrem tenim Cadaqués i els pintors que hi acudiren com una mena d’illa que estèticament va influir al pintor empordanès. Ens passejarem per tots aquests escenaris per reconfigurar aquesta història de l’art empordanès a través dels seus protagonistes.

Sessió 1: 7 de febrer
L’Escola Menor de Belles Arts a Figueres, els pintors a la Figueres del segle XIX i el llegat de Rubaudonadeu
Explicarem com es va crear l’Escola Menor de Belles Arts de Figueres, el pas de Josep Berga i Boada per a la ciutat i els diferents artistes que treballaven a la ciutat. Tot seguit ens centrarem amb Rubaudonadeu, dels grans impulsors de la cultura a la ciutat, que amb els seus encàrrecs va facilitar estades de molts d’artistes a París

Sessió 2: 14 de febrer
Josep Puig Pujades, impulsor de la cultura empordanesa i l’arribada de Juan Núñez
Analitzarem la faceta cultural de Puig Pujades i la seva rellevant tasca d’ajuda i impuls a la nova Figueres. Tot seguit ens centrarem amb Juan Núñez, el seu pas per la ciutat i com va influir als artistes des de l’Escola de Dibuix.

Sessió 3: 21  de febrer
El jove Salvador Dalí
Rellegirem a Dalí des de la seva obra escrita i pintada en aquests primers anys entre Figueres i Cadaqués.

Sessió 4: 28 de febrer
Carles Fages de Climent, el poeta amic
Aquí el protagonista és Carles Fages de Climent i la seva relació amb els pintors.

Auditori del Museu de l'Empordà

Places exhaurides

Una història del còmic i la il·lustració

GENER