OBRES

86 x 20,5 cm

Ref.

ME-429 / Dipòsit de la Diputació de Girona

Aquesta columna decorada formava part de la portalada de l’església del monestir de Sant Pere de Rodes, un dels elements artísticament més valuosos d’aquest temple romànic, que va ser saquejat durant els anys en què va restar abandonat, al segle XIX. Anys més tard, la columna es va utilitzar com a suport per a la creu del cementiri de Llançà. La portalada va ser esculpida al segle XII en un taller dirigit per un escultor especialitzat en marbre, el Mestre de Cabestany. Si bé se’n desconeix la identitat, se’l designa amb aquest nom ja que va ser l’autor del timpà de l’església d’aquesta població rossellonesa. La columna, de marbre, probablement va ser esculpida amb peces romanes reaprofitades. La decoració, que recobreix tota la peça, mostra elements vegetals entrellaçats que acaben en fulles i petites palmes, i éssers fantàstics propis de l’imaginari medieval com lleons rampants, grius i dracs alats. El fet de recuperar la tècnica antiga del trepà va permetre a l’escultor traçar figures d’una gran qualitat expressiva, amb uns rostres angulosos i uns ulls ametllats que el caracteritzen.

OBRES DE L’ARTISTA

Aquestes obres formen part de la col·lecció del Museu de l’Empordà
Capitell