17 FEB - 17 ABR

FLOR DE COTÓ. LLUÍS PEÑARANDA

Lloc: Museu de l'Empordà

Exposició retrospectiva de l’obra de Lluís Peñaranda, artista visual natural de Granollers que va mudar-se a l’Alt Empordà als anys vuitanta.
Aquesta exposició, comissariada per Juliette Murphy i Cristina Masanés, mostra l’obra de Lluís Peñaranda, que va evolucionar des d’uns inicis conceptuals a un univers personal imbuït de màgia, que va abastar també els seus assemblages i les seves performances. Va treballar en suports essencialment efímers com són el paper i el cartró, en una reivindicació artística que té les seves arrels en el moviment dadà i en la recerca d’una expressió alternativa a la tradició pictòrica clàssica. Format en disseny gràfic, el dibuix i el traç lineal són constants en la seva obra. Dibuixos a tinta acolorits a llapis van donar pas a una fluïdesa lineal i pictòrica de la tinta amb un traç que va ser distintiu de les pintures de maduresa. El seu és un món oníric i poètic, sovint irònic i poblat de personatges enigmàtics en una atmosfera de somni. El simbolisme de l’ull i d’elements com l’espiral i el mandala, la presència de figures humanes, sovint fragmentades o repetides, la ironia i el misteri són elements destacats en la seva obra. Una obra que, tot i permetre una lectura aparentment directa, resulta hermètica i evocadora de secrets suggerits sense desvelar.

IMATGES DE L’EXPOSICIÓ