4 SET - 14 NOV

EMPORDONESES. UN ESTRANY EN EL SEU HÀBITAT

Lloc: Sala d'exposicions l'Escorxador

Fidel al seu esperit original, EMPORDONESES aborda la seva 12a edició amb una nova proposta expositiva eclèctica i transversal, amb el comissariat de Pilar Farrés i Enric Tubert.
Amb el títol de UN ESTRANY EN EL SEU HÀBITAT, la mostra pretén compartir una reflexió sobre el procés de crisi mediambiental i social que travessem i que suposa la pèrdua del món tal com el coneixem, obligant-nos a explorar la nostra relació amb el territori i també a aprofundir en les tensions entre ètica i progrés, desenvolupament i compromís.
En aquesta edició, EMPORDONESES proposa a un conjunt d’artistes plàstics, escriptors i pensadors un exercici de reflexió i de creativitat entorn d’aquest fenomen en el qual curiositat i desobediència han dut l’esser humà a la pèrdua d’una hipotètica innocència que alguns presenten com un paradís perdut.
L’exposició ens descobreix vint-i-cinc artistes amb obres en les quals l’humanisme, el misteri, la ironia i la voluntat d’interpel·lar l’espectador són un element clau.
Josep ALGANS, Ester BAULIDA, Pere BELLÉS, Lisa BOS, Sergi CADENAS, Tom CARR, Montserrat COSTA, Ignasi ESTEVE, Antoni FEDERICO, Ramon FORT, Jaume GELI, Cristina GLIES, Jordi ISERN, Luís IZQUIERDO-MOSSO, Lídia MASLLORENS, Assumpció MATEU, Fiona MORRISON,  RUSIÑOL MASRAMON, Regina SAURA, Núria SURRIBAS, Manu vb TINTORÉ, Mayte VIETA, Joan-Pere VILADECANS, Xevi VILARÓ, Michelle WILSON.
A més de les obres plàstiques, UN ESTRANY EN EL SEU HÀBITAT recupera la presència de textos creats expressament per a l’ocasió per escriptors, naturalistes i pensadors com Angel BURGAS, M. Mercè CUARTIELLA, Josep M. DACOSTA (DACO), Núria ESPONELLÀ, Isabel GUZMÁN, Pere HORTS, Toni MARTÍNEZ,  Carme RUIZ, Jordi SARGATAL VICENS, Montserrat SEGURA i Ester XARGAY.

OBRES DESTACADES DE L’EXPOSICIÓ

Quatre lletres a-g-u-c que han canviat el món
World Games
Fuck you all
El temps de les bombolles
Arqueologia_empordoneses21
Visita l’exposició “Empordoneses. Un estrany en el seu hàbitat” amb els comissaris

19 de setembre

SOS Empordà. Activitat educativa familiar

9 d’octubre

Taula rodona i presentació del catàleg de “Empordoneses. Un estrany en el seu hàbitat”

14 d’octubre

23 d’octubre

SOS Empordà. Activitat educativa familiar

6 de novembre

Hi ha elements amb lletra ampliada o ajuda òptica.

Espai accessible de forma autònoma.

Els gossos d’assistència hi són benvinguts.

Totes les activitats comptaran amb interpretació a la llengua de signes.