OBRES

OBRA

Retorn alquímic des de les entranyes de tots els figuerencs

instal·lació

Tècnica:

Fotografia i pedra intervinguda amb tècnica mixta

Data:

Exposat:

Mides:

27,5 x 41 cm (cada foto)11 x 18,5 x 6,1 cm (pedra)

Ref.

ME 2167

En el context de l’exposició «F de Flâneur», realitzada al Museu de l’Empordà al 2010, Jordi Mitjà va produir aquesta instal·lació com a resultat d’un treball de camp que va dur a terme al subsol urbà de Figueres. En el singular apropiacionisme que caracteritza el treball d’aquest artista empordanès, Mitjà pren el concepte de flâneur, acotat i divulgat per Charles Baudelaire i Walter Benjamin com un deambular urbà per captar la pulsió de la ciutat moderna; i alhora s’emmiralla en el treball d’altres artistes de la història de l’art, en aquest cas Gordon Matta-Clark. En els seus passejos sense rumb per Figueres, Mitjà es va endinsar a la riera soterrada que travessa la ciutat d’extrem a extrem i en va tornar amb una pedra que després, en un gest alquimista, va recobrir amb purpurina daurada. Com el passeig de Matta-Clark al subsol de París l’any 1977, que va donar lloc a l’enregistrament Sous-sols de París, Mitjà documenta fotogràficament el subsol de Figueres per fer visible aquest espai negatiu de la ciutat ignorat pels seus habitants.

OBRES DE L’ARTISTA

Aquestes obres formen part de la col·lecció del Museu de l’Empordà
Espectre, últim intent

Mⱥusøłeu