ESCOLES

RESERVA

La música
dels quadres

Tota obra artística té ritme. Convertirem les pintures del Museu de l’Empordà en música, tot reinterpretant-les i dotant-les de nous continguts.

PÚBLIC
OBJECTIU
Alumnes de cicle infantil
*Què és «La música dels quadres»?

La música dels quadres és una activitat cooperativa a partir de la qual els alumnes podran reinterpretar i crear una obra sonora, donant la seva pròpia visió i interpretació de les obres pictòriques que hi ha al Museu de l’Empordà.
Després d’una breu introducció a l’equipament, als alumnes se’ls presentarà l’element bàsic de la pintura: els colors, que es dividiran entre primaris i secundaris. Cada color es dotarà d’un so i una intensitat, i cada obra pictòrica acabarà sent exemple d’una melodia creada a partir dels colors i la intensitat d’aquests.
Inspirant-se en les diferents pintures que hi ha al Museu, els alumnes acabaran component una peça sonora col·lectiva que interpretaran entre tots.

ESPAI
Sala d’Exposicions l’Escorxador

DURADA
1 h

MATERIALS
Peces de fusta de diferents mides (petites, mitjanes i grans), colors (primaris i secundaris) i mural de grans dimensions.

PREU
Gratuïta

U

Observar els elements bàsics que trobem en les arts plàstiques, com són els colors.

DOS

Aprendre els colors bàsics (primaris i secundaris).

TRES

Dotar cada color de significat sonor (melodia i intensitat).

QUATRE

Aprendre les bases de la creació d’una peça sonora.

CINC

Cocrear una obra sonora inspirada en les obres exposades al Museu.

Competències principals

Percepció, comprensió i valoració (realitat visual i sonora).

Interpretació i producció amb llenguatges diversos.
Produccions multidisciplinàries.
Altres competències
Aprenentatge individual i col·lectiu.
Imaginació i creativitat.
Treball personal i interpersonal.
Comunicació oral.
Comunicació i representació.