1, 2 i 3 de maig

Jornada de portes obertes a la Casa Natal Salvador Dalí

Per Fires i Festes de la Santa Creu hem organitzat unes jornades de portes obertes a una part dels espais que seran visitables. En concret, es podran visitar la planta baixa, amb la museïtzació de la notaria, i el terrat del tercer pis.

Les visites seran guiades i es faran els dies 1, 2 i 3 de maig en grups de quinze persones cada mitja hora de 10 h a 13 h i de 16 h a 18 h.

Activitat Gratuïta
Places limitades
Cal inscripció prèvia:

Foto de Maya Goded
(Seleccioneu primer el dia i després la franja horària que us voleu inscriure)

Més informació sobre la Casa Natal Salvador Dalí

Foto de Maya Goded

La Casa Natal Salvador Dalí serà l’únic espai al món on s’interpretarà la figura del geni surrealista i on es podrà conèixer les mil cares de Salvador Dalí.

L’artista va mantenir una profunda inclinació per la seva terra. A partir de la segona meitat del segle XIX, Figueres creix i es dinamitza gràcies a l’arribada del ferrocarril i l’enllumenat. Dalí és fill d’aquesta ciutat i rep una forta influència durant la seva formació en aquest ambient modern i cosmopolita. Per tant, al projecte museogràfic, Figueres hi té una presència fonamental. Una punta de llança per explicar —i destacar— la dimensió internacional que l’artista va assolir.

La Casa Natal Salvador Dalí serà una oportunitat única per entendre millor una figura tan polièdrica com la de Salvador Dalí, ja que “experimentarem Dalí’’ a partir de múltiples facetes: personal, artística, d’escriptor, de pensador, de performer, d’amant de la ciència… Serà l’únic lloc del món on s’explicarà la seva figura des d’una vessant personal i íntima. Una experiència que permetrà conèixer l’artista per entendre millor la seva obra.

El projecte de museïtzació, que ha estat concebut per la UTE Transversal Varis Arquitectes, fa un recorregut des de la infantesa de l’artista fins al final dels seus dies i mostrarà el Dalí públic i el Dalí íntim. La visita a la Casa Natal serà un complement als espais ja existents vinculats a l’artista.