HEM TANCAT PER MILLORAR,

PERÒ TORNAREM AVIAT!

Hem tancat temporalment les nostres instal·lacions a la Rambla de Figueres des del passat diumenge 18 de juliol per iniciar les obres de reforma de l’edifici. Amb aquesta reforma:

– Millorarem l’accessibilitat a l’edifici eliminant els dos trams d’escala que actualment donen accés a l’espai de recepció.
– Habilitarem un espai de benvinguda ampli amb botiga i llibreria.
– Recuperarem l’espai de soterrani amb un auditori amb capacitat per a unes 50 persones.
– Creerem un espai de descans al soterrani.

Les obres de millora han començat l’última setmana d’agost amb una previsió de 5 mesos de durada. Suposarà la reforma més ambiciosa que s’ha dut a terme en el Museu en els últims anys i que és el punt de partida del que ha de ser la renovació integral de tot l’edifici, incloent també l’exposició permanent.

Tot i que les obres no començaran fins la primera setmana d’agost, l’avançament del tancament permet al personal del Museu protegir totes les obres de la col·lecció amb les mesures necessàries per a la seva conservació. També es tindrà especial cura dels relleus escultòrics de la façana, obra de Frederic Marès que es mantindran a la seva ubicació habitual amb la reforma de l’espai d’accés al Museu.

Tot i el tancament temporal del Museu, continuarem amb la programació prevista per a la Sala d’exposicions l’Escorxador i seguirem treballant en la difusió del patrimoni artístic amb activitat i contingut a les xarxes socials @museuemporda.

Les obres es duran a terme en dues fases i suposen una inversió de 490.000 euros, dels quals, la Diputació de Girona n’assumirà 200.000, invertits a la primera fase, de milora d’accessibilitat i el pis soterrani. La segona fase de reformes s’intervindrà els pisos superiors i suposarà la implementació d’un nou Pla Museològic i museogràfic. Tindrà un cost de 246.000 euros, que assumirà totalment l’Ajuntament i es preveu dur a terme entre 2022 i 2023.

EXPOSICIONS/ACTIVITATS
· Actuals