HEM TANCAT PER MILLORAR,

PERÒ TORNAREM AVIAT!

Hem tancat temporalment les nostres instal·lacions a la Rambla de Figueres des del passat diumenge 18 de juliol per iniciar les obres de reforma de l’edifici. Amb aquesta reforma:

– Millorarem l’accessibilitat a l’edifici eliminant els dos trams d’escala que actualment donen accés a l’espai de recepció.
– Habilitarem un espai de benvinguda ampli amb botiga i llibreria.
– Recuperarem l’espai de soterrani amb un auditori amb capacitat per a unes 50 persones.
– Crearem un espai de descans al soterrani.

Les obres de millora han començat l’última setmana d’agost amb una previsió de 5 mesos de durada. Suposarà la reforma més ambiciosa que s’ha dut a terme en el Museu en els últims anys i que és el punt de partida del que ha de ser la renovació integral de tot l’edifici, incloent també l’exposició permanent.

Tot i que les obres no van començar fins la primera setmana d’agost, l’avançament del tancament va permetre al personal del Museu protegir totes les obres de la col·lecció amb les mesures necessàries per a la seva conservació. També es va tenir especial cura dels relleus escultòrics de la façana, obra de Frederic Marès que es mantindran a la seva ubicació habitual amb la reforma de l’espai d’accés al Museu.

Tot i el tancament temporal del Museu, continuarem amb la programació prevista per a la Sala d’exposicions l’Escorxador i seguirem treballant en la difusió del patrimoni artístic amb activitat i contingut a les xarxes socials @museuemporda.

Les obres es faran en dues fases i suposen una inversió de 490.000 euros, dels quals, la Diputació de Girona n’assumirà 200.000 invertits a la primera fase de millora de l’accessibilitat i l’auditori del pis del soterrani. La segona fase de reformes s’intervindrà en els pisos superiors i suposarà la implementació del nou projecte museològic i museogràfic. Tindrà un cost de 246.000 euros, que assumirà totalment l’Ajuntament. Es preveu que l’inici de la segona fase sigui entre el 2022 i el 2023.