6 OCT - 10 DES

LLEIXÀ = GRAVDOR. LA DISCIPLINA DE L’OBRA SERIADA. 50 ANYS

Lloc: Museu de l'Empordà

Aquesta mostra commemora el mig segle de dedicació a la tècnica del gravat de l’artista Daniel Lleixà (Barcelona, 1949).
Per a aquest pintor de clausura, la tècnica del gravat és el mitjà idoni per experimentar amb la forma i el color, obtenint un resultat que ell defineix amb el concepte «multivariació». És a dir, des del seu punt de vista, el gravat no el porta a fer una obra impersonal i seriada, sinó que la seva creativitat i llibertat artística intervenen instintivament perquè cada gravat nascut de la mateixa planxa sigui diferent i únic.
Els 78 gravats que componen l’exposició s’han agrupat en vuit temàtiques o seccions, totes elles vinculades a algun element intrínsec o característic de l’Empordà: «Arbres», on predomina la representació del xiprer i l’olivera; «Peixos de bosc»; «Paisatge», on apareix la platja i els aiguamolls, entre d’altres; «Mugrons», on es plasma de manera icònica la imatge del massís del Montgrí vist des de la badia de Roses; «Cargols»; «Monturiol», on els peixos es converteixen en el famós submarí de l’inventor figuerenc; «Pa», element recurrent de l’escola artística empordanesa; i «Diversitat», on trobem els gravats més antics de l’artista i on s’identifiquen els símbols que l’han consagrat i fet reconegut com a pintor, com ara els botons que corden i descorden, els núvols de paper estripats, les fletxes i els insectes. Tot plegat sorgit del paper amb la minuciositat i el virtuosisme tan característics de Daniel Lleixà.

OBRES DESTACADES DE L’EXPOSICIÓ