16 SET - 9 GEN
2021 - 2022

L’EXPLORACIÓ DE L’ESPAI: ELS SOMNIS COM A BASE DEL CONEIXEMENT

Lloc: Museu del Joguet de Catalunya

Vols veure el vestit que Neil Armstrong duia quan va trepitjar la Lluna?

Vols veure com la primera passejada a l’espai va ser plasmada per un pintor post-surrealista arrelat a l’Empordà, a un dels seus quadres?

En col·laboració amb el Museu del Joguet de Catalunya i l’Associació Catalana per a la Divulgació Científica, i dins les jornades Science Needs You, us proposem una petita exposició que permet relacionar les expressions artístiques amb les científiques i tecnològiques en un únic espai.

La fita de l’arribada de l’home a la Lluna amb l’Apollo 11 va suposar, sens dubte, una revolució social i alhora la continuïtat en l’exploració de l’espai que va culminar amb l’Estació orbital Internacional.

En l’exposició es repassen els orígens dels coets de propulsió de la mà d’un somiador com va ser Robert Hutchings Goddard; juntament amb alguns objectes emblemàtics de l’arribada de l’home a la Lluna, amb la rèplica del vestit d’astronauta de Neil Armstrong amb el casc i els guants originals.

A la mostra també hi trobem expressions artístiques d’art plàstic del període post-surrealista; amb l’obra del pintor Fernando San Martín Félez; anomenada “La guerra de les galàxies” on la temàtica de l’exploració de l’espai hi és ben present.

I, finalment, també hi trobem joguines de l’espai com a metàfora i base dels somnis que impulsen els éssers humans a realitzar les grans fites com a espècie.

OBRES DESTACADES DE L’EXPOSICIÓ

Reproducció del vestit de la missió Apol·lo 11
La guerra de les galàxies
Inauguració exposició “L’exploració de l’espai: Els somnis com a base del coneixement”

16 de setembre

L’exploració de l’espai: els somnis com a base del coneixement – Art i ciència a l’Empordà

21 d’octubre

Jugant a ser científiques i enginyeres: les dones també hi juguem!

25 de novembre

4 de desembre

11 de desembre

18 de desembre

Hi ha elements amb lletra ampliada o ajuda òptica.

Espai accessible de forma autònoma.

Els gossos d’assistència hi són benvinguts.

Totes les activitats comptaran amb interpretació a la llengua de signes.