7 JUL - 24 SET

FORT. EL TEMPS NO IMPORTA

Lloc: Museu de l'Empordà

Exposició comissariada per Josep Algans que mostra la col·lecció fotogràfica de Joaquim Fort de Ribot (Figueres, 1924-2005). Personatge discret que va preferir sempre el segon terme, és conegut per les fotografies d’art romànic que va fer entre els anys cinquanta i setanta en companyia del seu amic, el farmacèutic i historiador Alexandre Deulofeu.
Tanmateix, rere aquest vessant documentalista hi ha una obra fotogràfica de gran nivell que abasta quasi tots els gèneres i que ha estat pràcticament ignorada fins avui. L’exposició vol posar al descobert la producció fotogràfica de Joaquim Fort, la seva qualitat formal, les seves composicions arriscades i els «ulls vius» d’un personatge «enderiat per veure coses», com escrigué Deulofeu. La mostra aplega des de retrats (amb imatges que evoquen les millors llums del barroc) fins a bodegons (en composicions improvisades), el paisatge empordanès (amb els grans celatges apresos al costat del pintor Ramon Reig), l’etnografia (el darrer Empordà abans del turisme de masses) i també el dolce far niente del seu context social immediat.

OBRES DESTACADES DE L’EXPOSICIÓ