25 ABR - 22 MAI

DESPRÉS DE LA TEMPESTA, ARRIBA LA CALMA

Lloc: Casa Empordà

Exposició emmarcada dins de les III Jornades de Meteorologia, Aigua i Canvi Climàtic que alhora commemoren la figura de Ferran Pou, observador meteorològic figuerenc.

Exposició sobre els canvis de temps, els contrastos meteorològics, els colors variats, la calma i el brogit, el fred i la calor, la nit i el dia, la pluja i la neu, etc. Són contraposicions il·lustrades a través de la meteorologia i la seva variabilitat inherent a l’àrea mediterrània.

La mostra reconeix i posa en valor la figura de l’observador meteorològic a través de la persona de Ferran Pou, emblemàtic a l’Empordà, mostra imatges de la tramuntana, tan «nostrada», i il·lustra indicis de canvis de temps observant els núvols.

Es recullen diferents fenòmens atmosfèrics i manifestacions extremes d’una meteorologia molt capriciosa a casa nostra, tot a través de la fotografia. Tothom és observador del temps, del cel, de la natura, de l’entorn. La càmera fotogràfica permet captar moments efímers i també paisatges més duradors.