16 FEB - 8 ABR

AGUSTÍ CENTELLES. RETRATS DE GUERRA

Lloc: Museu de l'Empordà

Exposició comissariada per Daniel Giralt-Miracle que recull 44 fotografies de les dues primeres etapes de la trajectòria del fotoperiodista Agustí Centelles. Es tracta d’una memòria visual del que van ser els anys trenta al nostre país.
Les obres de l’exposició «Agustí Centelles. Retrats de guerra» pertanyen a la col·lecció de còpies d’autor que la Fundació Vila Casas va adquirir als hereus de Centelles l’any 2010, custodiades per l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona. Estructurada en cinc àmbits expositius –«República, 1931-1936»; «19 de juliol i l’inici de la Guerra Civil»; «El front (Retrats del front)»; «Rereguarda»; i «El camp de concentració de Bram»–, la mostra té un guió que permet reviure els fets de la guerra i conèixer com va impactar en la nostra societat, especialment perquè les fotografies van acompanyades d’escrits documentals que ajuden a entendre la magnitud d’aquella tragèdia. L’exposició es complementa amb una selecció d’imatges de les publicacions de l’època en les quals es van reproduir les fotografies de Centelles, avui reconegut com el primer fotoperiodista català.

OBRES DESTACADES DE L’EXPOSICIÓ

IMATGES DE L’EXPOSICIÓ